DIETA DIETA DIETA … proč to nefunguje a jak z toho ven? – 8. Díl

KDYŽ PŘES STROMY NEVIDÍM LES

Pokud jste se rozhodli číst tyto články, zcela jistě za sebou máte zkušenosti –

diety, hladovky, očistné kůry … prostě něco, co vám mělo pomoct. Teď se sami sebe zeptejte. Mělo to smysl? Pomohlo mi to a cítím se dobře?

Několik následujících dílů budu věnovat konkrétním nevhodným stereotypům, které se

často objevují v jídelníčcích lidí. Jde o to, že každý ví o škodlivosti smažených jídel, o šílenosti trojobalu, o tom, že musím odstranit viditelný tuk z kuřecích prsíček… Zaměřujeme se na sice velké stromy na kraji lesa, ale ten les, tu podstatu problému, již nevidíme. Neberte proto články jako návod, ale jako inspiraci k zamyšlení.

Ráno nestíhám snídani

Tak nezhubnete! Jednoduchá odpověď na jednoduchý fakt, tady prostě neexistuje kompromis. Musíte si nastavit ranní režim tak, abyste si našli 5 minut (víc není třeba) na snídani. Pokud tělu po ránu nedodáte energii ve správné formě, nebude správně pracovat a spalovat v průběhu celého dne. To jsem již naznačil v předchozích článcích, kdy jsem nastavil snídani na 30 % energetického příjmu celého dne. Forma, v jaké byste energii do sebe měli dostat, musí splňovat následující kritéria. V tomto prvním jídle musí být kombinace jednoduchých cukrů (rychlá výživa pro mozek) a složitých cukrů (nastartovaní metabolismu), to musí být doplněno o vlákninu, vitamíny. O tucích a bílkovinách nepíšu záměrně, protože v běžných vhodných snídaňových potravinách je naleznete stejně. Jen jich tam nesmí být moc. Je jedno, jestli máte rádi sladkou, nebo slanou snídani!

Sladká snídaně

  • mléko, jogurt, tvaroh + nepečené müsli, vločky,
  • celozrnný chleba + margarín + med, domácí marmeláda …

Slaná snídaně

  • celozrnný chleba + gervais, almete, tartare, lučina + šunka, sýr, + zelenina

Samozřejmě se dá najít mnoho dalších variant vhodných snídaní, ale vždy záleží na vašich návycích a časových možnostech. Ale již tady vidíte, že těch 5 minut po ránu je to nejmenší, co pro svoje tělo můžete udělat. Soustřeďte se na to a uvidíte, že i tyto drobnosti vám pomůžou.

Mgr. Tomáš Hýna