2. Musíte vydržet

Krok_6

Rozhodnutí máte za sebou, pustili jste se do jídelníčku a trávíte nějaký ten čas cvičením. Paráda! V tuto chvíli mohou nastat dvě situace. Začnete si plnit cíl, nebo si nezačnete plnit cíl. Obě varianty jsou naprosto normální a bohužel i správné, čímž se vracím ke své myšlence z prvního článku, že neexistuje návod. Dle zákona akce a reakce se zcela jistě něco mění, ale nemusí to být změna pozitivní. V tomto článku nechci rozebírat důvody, ani hledat východiska. Nabídnu Vám pohled na Vás samotné očima odborníka, za kterého se již považuji.

Má to smysl?

Když snaha nepřináší ovoce, je to pro Vás nepříjemné, opět se dostaví pocit nejistoty a kladete si otázku: „Má to smysl?“ Úvaha je to logická, ale z dlouhodobého pohledu smysl postrádá. Je mnoho cest, způsobů tréninku i přístupu ke stravování a trefit se na první dobrou určitě není standartní. Jedeme dál a já Vám nabídnu další smysluplnou variantu. Ve Vás musí zůstat ta jiskra, kterou jste měli při úvodním rozhodnutím, protože v tu chvíli jste uvažovali jako vítěz. Vaše tělo musíme neustále považovat za parťáka, nikoliv za nepřítele, a proto nebudeme naštvaní, že dosavadní snaha nepřinesla ovoce.

Optimismus a radost z pohybu hraje obrovsky důležitou roli, proto nyní neřešte kilogramy ani centimetry, ale právě ten subjektivní pocit. Baví mě to, nebo ne? Je to jednoduchá otázka, že? Je-li Vaše odpověď ne, musíme udělat pozitivní změny (i kdyby to znamenalo dát si skleničku vína před spaním, nebo upečení bábovky :-)). Když Vás to baví, přinese to výsledky s naprostou jistotou. Jen to chce čas. Musíte vydržet, bavit se změnou, užívat si výsledky. Budete vítězem.

Příběh klienta

S laskavým svolení mé klientky z Olomouce jsem popsal její příběh.

Při prvním kontaktu na lekci jsme zabředli do diskuze ohledně vhodnosti jídla před tréninkem a po tréninku. Paní byla typický příklad člověka, kterého semlely rady všeho charakteru a mě se povedlo vymluvit ji proteinový nápoj po tréninku (to je vlastně taková sebevražda). Po několika týdnech jsme se potkali nad jídelníčkem v mé kanceláři a díky tomu, že si špatně pamatuji jména mi až v tu chvíli došlo, že se jedná o tu samou paní, se kterou jsem mluvil před onou lekcí. Zaujal jsem jí svým přístupem a za to jsem rád.

Nastavili jsme pravidla v jídle a pohybu dle mého rozboru její situace. Nebylo to nic drastického, jen menší úpravy tréninkových jednotek a přeskládání jídla vzhledem k denní době. Výsledkem byl úbytek tuku za měsíc 4,7 kg. Vcelku idylka, že? Nicméně během dalších 2 měsíců byl následný úbytek pouhé 2 kg tuku a to už taková paráda nebyla. Představa paní byl celkový úbytek o cca 18 kg (to jsem jí vymluvil a dohodli jsme se na kompromisu 10 kg :-)). Nyní byla paní v situaci, kterou jsem Vám již popisoval – nejistota, panika. Povedlo se nám ji zvládnout pomocí malých ústupků v jídle (z obou stran, protože některá pravidla jí příliš nevyhovovala a mě vadil nedostatek masa v jídelníčku) a přidáním jedné tréninkové jednotky na celkový počet 4,5 za týden. Paní se uklidnila a našla si svou vnitřní pohodu. Během následných 2 měsíců byl celkový úbytek 13,2 kg tuku a byl důvod k oslavě. Díky tomu, že jí nový režim přirostl k srdci si váhu udržuje zcela pohodlně. I po roce je vše +- stejné :-).

Mějte radost a tělo bude fungovat!